6.10.09

MESTI MENYESALKAN RASANYA...


dah ku duga perkara sebegini akan terjadi...
bukan hinaan bukan memaki...
tapi itu semua gurauan...
tak perlu dicari tak perlu dibaca...
kerana ia bukan dlm senarai...
salah siapa ?
kata otak tidak mahu ambik tahu...
tapi kata hati nak ambik tahu...
untuk apa?
untuk carik salah ?
masa sayang,semua salah boleh dimaafkan...
bila sudah benci,salah sendiri boleh dijadikan salah org lain..
ayat paling best masa sayang,bila bercerita masa depan...
ayat paling best masa benci,pergi jahanam..
entah la...
bukan untuk mencabar..
tak ader niat pun...
marahku masa tu marah pada lelaki...
bukan nya perempuan...
dan yang memberi komen adalah kawan-kawan ku....
yang tak ader dalam list daku nie agak-agak leh baca tak?
setahu aku,tak boleh baca...
yang pelik nya mana tahu nie?....
mesti carik kan...
perlu ker carik?
perlu ker baca?
rasanya tak perlukan...
sebab tak ader faedahkan...
tapi dah baca kan?
mesti menyesalkan?
apa pun aku mintak maaf...
tgh marah kan...
apa-apa pun leh jadik kan...
macam la korang tak pernah marah kan....
lagi teruk aku dengar..
bukan tulis tau...
siap dengar kat telefon lagi aku kene maki...
aku tak marah...
sebab aku tau perasaan orang marah....
apa pun tamat kan la drama nie...
aku pun dah penat...
malas dah nak jadik pelakon dalam citer nie...
carik la org lain jadik pelakon citer nie...


*bila marah,syaitan la yang pertama dtg kepada kita..dan masa itu hanya iman kita yang dapat menolak hasutan syaitan...oleh yang demikian banyak2 kan la bersabar..sabar itu bukan suku,bukan sikit...tetapi ia adalah separuh daripada iman...*renung2 kan lah...dan selamat beramal...

1 ulasan:

  1. buat pening kepala ja pikiaq anak2 haram tu maleng... buat bodo saja!

    BalasPadam