16.9.09

kesian....

nie la family yang aku bantu.. kesesakan di sogo...sale katakan hehehe

semalam aku pergi keje mcm biasa...balik dari keje aku terus ke sogo disebabkan pukul 8 aku akan jumpa seseorang di ABC jalan klang lama....jam baru menunjukkan pukul 6 petang...masih awal lagi untuk aku ke tempat tujuan...aku pun berjalan-jalan la kat dlm sogo tu...punya la ramai org...dah macam tin sardin aku tengok...aku g sogo tu pun aku ada sebab...bukan saja2 aku nak masuk shopping complex nie...mesti ader tujuan....setakat nak pegi saja-saja tu ..tak ader makna nyer,...aku pun berjalan mencarik sesuatu yang aku idam kan...akhirnya aku jumpa kedai tersebut...sekali tgk..tak ader kaler yang aku nak...kalu tak aku dah sambar dah...aku pun suh diorg sedia kan kaler tu bulan depan...sebab aku betul nak benda tu,...jenis aku nie,,,kalu nak memang aku akan carik sampai dapat...tak kira mcm mana pun kan,....lepas tu...aku try carik kat pertama..sama gak ...kaler yang nak tak ader....frust giler aku rasa kan ...penat berjalan aku pun duduk kat tangga depan sogo tu,,,memang ramai duk bersabtai kat situ ,..dah mcm duk tepi pantai lak aku rasa...hahahaha...jam menunjuk kan pukul 7.05 minit...lagi beberapa minit nak bukak pose dah...aku hanya membeli air tin nesface....hahahaha....memang rutin harian aku mcm nie,...sejak aku dikecewakan....tapi aku bukan nak citer pasal aku dikecewakan,...sebab bagi aku itu semua kententuan tuhan...walaupun tuhan tu memberi petunjuk kat aku,...aku tetap tak akan menyalahi tuhan ku yang maha esa yang menjadi kan aku untuk di bumi sementara ni....kita sambung balik citer nak berbuka tadik...heheheheh...tgh kusyuk aku menunggu waktu berbuka sambil main game kat enset aku....didepan aku ader satu keluarga yang mungkin tiada ayah...sambil maknya mendukung anak kecik nyer...yang anak perempuan nyer menangis sebab nak beli makanan...yang aku paling tak leh tahan ...mak dia kata..."mak tak ader duit nak" aku kesian giler masa tu..aku beranggapan mcm mana kalu aku jadik mcm budak tu...? aku pun kuarkan wallet dan menguhulkan beberap ringgit kepada budak tu...lalu budak tu pun pergi membelinya...makcik tu berterima kasih kepada ku...aku hanya mampu mengangguk sahaja sambil air mata aku menitis kegembiraan sebab dapat membantu keluarga yang kesusahan....bila azan berkumandang aku pun membaca doa lalu meneguk air tin nescafe....sambil mengeluarkan rokok aku dari bag...abis dua batang aku hisap...aku pun terus beredar untuk meneruskan misi aku ke ABC jalan klang lama untuk berjumpa seseorang....sampai di sana aku aku terus order air feveret aku...iaitu tembikai laici...jam pukul 8 tepat aku dapat sms dari orang aku ingin berjumpa itu...ia menyatakan dlm sms itu dia berada di maxis dan menyuruh aku untuk menunggu....akhirnya dia pun sampai...kami pun menyelesaikan masalah kami yang sedia ada...walaupun aku tidak suka dengan kata putus dia...aku tetap terima...kerana aku rasa ini semua dugaan dari yang maha esa....setelah selesai aku terus kekedai jahit...masa itu emosi aku tak berapa nak best la kan...semua yang aku rasa nak marah aku marah...ader gak yang kene maki ngan aku...bila aku balik umah aku pikir-pikir baik ...perlu ker aku buat mcm tu...haahahaha..rasa klakar lak...lepas nie aku akan jadik mcm aku yang dulu...aku tak nak jadik aku yang baru.....biar org pijak kepala aku nie...aku rela...daripada aku berubah...apa-apa pun aku skang hidup dlm blues....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan