26.9.09

sambungan....

raya ke-2

lepas solat subuh aku sambung tido balik...dlam kul 8 aku di kejutkan untuk pulang beraya ke perak...aku pun bersiap-siap....walaupun malam tadik aku tido memang lena sekali sebab aku tido dengan sesuatu benda yang amat aku sayang ketika ini yang berwarna pink...kul 9 lebih kami sekeluarga pun bertolak dari umah...cadangnya nak singgah ke kubur dulu di batu gajah....kami menaiki 2 biji kereta...mak,bapak dan adik aku yang kecik naik satu kereta dan aku dan adik kedua aku satu kereta...atas sebab adik aku nak beraya nanti bila sampai sana...dia tak nak menyusahkan bapak aku...mana nak tau kan kalau2 berebut kereta lak kan,...setiba nya di kubur pada jam 12 tengahari...setelah abis membaca yasin dan doa2 arwah-arwah tok,opah dan pak anjang aku,...kami pun ke rumah tok cik aku....dari umah tok cik aku nie bermula la kisah yang aku dah agak-agak sgt....asyik bertanya jadik tak aku nak kawin ujung taun ni atau awal taun depan....apa yang aku boleh kata...cuma mama aku yang menjawap soalan itu,...aku masa tu dah sebak sgt2....yang paling best kat umah mak wok aku....siap bagi ucapan lagi kata" nie la anak kak am yang nak kawin tak lama lagi nie..." malu giler aku masa tu...tuhan saja yang tahu betapa tebal nya muka aku...apatah lagi mak aku...aku tak tahan aku ajak adik aku blah dari situ,...memang aku tak tahan masa tu,...berlinang air mata aku dlm kereta....kenapa la dugaan aku sebegini rupa...aku teruskan perjalanan ker rumah kawan adik aku,,,sampai kat disana aku terus tido...aku tak larat dah...bukan aku penat badan,....aku penat otak...masa tu kalu ader barang yang boleh menghayalkan best gak ....tak ader aku nak pk kan sgt....sakit oiiiii......aku sedar-sedar jam menunjukkan pukul 8 malam...bangun2 aku ingat aku jer tido...rupanya adik aku pun tido sekali,...hahahaha....aku terus diberikan tuala oleh mak kawan adik aku tu menyuruh aku mandi....aku pun isap sebatang rokok baru aku mandi....setelah siap2 aku pun terus kan perjalanan ke ipoh untuk bertemu rakan chatters...abis beraya dengan diorg....aku pun teruskan perjalanan ker kuala kangsar...yang pada masa tu aku banyak terpikir apa akan terjadi esok nya di kg tu,....semasa perjalanan pulang ke kg ...adik aku bertanya kepada aku apa masalah aku sebenarnya,...aku pun cerita la satu persatu kat adik aku tu....sebab aku rasa biar la aku bercerita dekat dia dari aku bercerita dengan org lain...lagi pun dia adik aku,....selesai bercerita....adik aku agak tak puas hati...aku menenangkan adik aku...aku hanya boleh kata kat adik aku ...."apa leh buat dik...abg ko nie memang selalu kene mcm nie...." akhirnya kami adik beradik sampai di kg...fuhhhh nasib baik semua dah tido...lepas seksa aku hari nie...hehehehe...aku pun apa lagi...carik port terus tido la....(bersambung)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan