24.9.09

raya yang sengsara..... :(


raya pertama


aku bangun pagi dalam pukul 6.30pagi...bangun2 aku aku siap mandi walaupun aku tak rasa macam nak raya...tapi disebabkan dikejutkan oleh mama aku...aku pun mandi la...lepas solat subuh bila aku turun bawah...nak ambik baju yang aku gosok semalam...iaitu baju pengapit masa aku jadik pengapit kawan aku bob dulu..sampai jer aku kat bawah aku terkejut yang tergantung tu bukan baju pengapit aku...tapi baju yang diberi oleh si dia kepada aku ... aku bertanya kepada mama aku...mana baju pengapit aku...mama aku hanya jawap...pakai baju nie...org dah bagi kene pakai...aku berbelah bagi masa tu...perlu ker aku pakai baju yang org yang paling aku cintai berikan sedangkan dia tak mencintaiku lagi...aku sebak seketika...akhirnya aku turut kan kata mama aku juga walaupun terpaksa...selepas abis solat hari raya aidilfitri aku memintak maaf kepada kedua ibu bapa ku...tak pernah aku menangis meminta maaf di pagi raya..tapi kali nie aku tewas....aku memohon maaf tak terhingga kepada mama aku...kerana aku tak dapat menunaikan hajatnya untuk mendapatkan menantu untuknya....memang aku sedih sgt2 di pagi raya tu...abis selesai sesi bermaafan...kami sekeluarga bersiap sedia untuk pulang ke kg halaman bapak aku dia padang lebar negeri sembilan...sampai di sana dalam pukul 12 lebih...di sebab kan jam di bukit putus...akhirnya aku pun patah balik ikut jalan ke jelebu....tu yang buat lambat sampai tu,...sampai dikampung aku masih mampu bertahan...sedara mara asyik bertanya bila mau kawin?...si dia sihat ker tak? aku hanya mampu tersenyum sahaja ketika itu...sampai jam berapa aku tak ingat aku terkejut pengakuan dari insan yang amat-amat aku sayang dan cintai menyatakan dia sudah ader ORG LAIN....masa tu hati aku hancur,remuk,berderai seperti kaca terhempas di lantai....habis perbualan itu...air mata aku mengalir umpama paip air yang di buka laju....masa tu aku tak tau malu dah ...aku terus mendapatkan mama aku....sedara mara aku semua pelik tgk aku....kenapa aku menangis di pagi raya....mama aku masa itu hanya mampu mengeluarkan air mata saja ketika aku memberitahu teresak-esak bahawa si dia ader ORG LAIN,....bapak aku pun aku lihat ketika itu pun mengeluarkan air mata...susah sebenarnya nak melihat bapak aku tu mengeluarkan air mata,...masa nenek aku meninggal dulu pun bapak aku tak mengeluarkan air mata langsung,...sebab dia seorg yang tabah dan cekal....tapi bila dia melihat anak dia nie...iaitu aku nie menangis...bapak aku kencundang jugak....mana tak nya...1 hari sebelum puasa aku dah ckp kat bapak aku lepas raya nie ajak bapak aku g merisik...tapi akhirnya tak jadik...aku nie dah la anak sulung...entah la...dah nasib aku kan...ditakdirkan begini...apa yang aku boleh buat...hanya berserah sahaja....dlm kul 6 lebih aku pun berterus terang dgn dia didalam sms ..semua jaga penganti aku tu dengan baik...jgn emo...jaga kelakuan dengan baik....dan lain-lain lagi...dan pada 7 lebih aku sempat bersembang dengan nya dan menyatakan apa yang terpendam...aku sebenarnya tak suka mengungkit....sebab kalu aku mengungkit boleh menyebabkan pergaduhan...aku tak mahu itu semua...sebab aku sayang dia...aku cinta dia...tapi pada malam tu aku cuma bagi kesedaran kepada nya tentang pengorbanan aku...walaupun aku tau tak la besar mana pengorbanan aku tu...tapi ada org boleh buat mcm aku ker masa tgh menderita kesakitan....semua yang aku buat tu tuk yang tersayang ... malam dlm kul 8 lebih aku pun drive balik ke kl.... masa balik tu aku berfikir...apa akan jadi pada masa depan aku nie....impian dan harapan aku dah hancur berkecai...perlu ker aku pasang impian dan harapan lagi...entah la...aku sampai umah dlm kul 11 malam...tak laju sgt aku bawa sebab banyak khayalkan ....kalu eksiden kompom semua family aku sekali kene...huhuhuhu... nanti aku sambung kisah raya ke dua ngan ketiga lak...hehehehe




selamat hari raya aidilfitri maaf zahir batin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan