8.11.09

tetiba aku rasa KLAKAR pastu SEDIH

ermmm....apa nak jadik ngan manusia sekarang yek...makin hari makin teruk aku tgk....teruk-teruk pun kadang-kadang klakar jugak aku tgk....tersenyum sendiri aku dan aku pun rasa bersyukur sangat-sangat sebab aku tak jadi macam manusia-manusia yang lalai itu....entah la...diorang nie tak ader pendidikan ker....mungkin tidak...aku rasa diorang nie semua berpelajaran...masuk U sana...masuk U sini....tapi napa tak guna otak yang telah diberi kebijaksanaan itu....nak ikut umur...semua yang aku lihat TUA dari aku....tapi perangai kalah aku...aku nie tak ader la baik sangat,....sekurang-kurangnya aku boleh berfikir secara waras dan masih berpegang pada agama....yang diorang nie tak ader agama ker? yang sesuka hati nak bunuh orang...ugut la..rogol la...ragut la....aduhhhh....kesian aku tgk korang nie....guna la akal tuk berfikir secara rasional jangan guna kepala lutut....dah mcm kurang kasih sayang jer aku tgk....aku nie pun kurang kasih sayang jugak...tapi tak ader la buat perkara-perkara yang bodoh mcm korang...insaf la...tuhan menerima taubat umatnya yang nasuha....renung2 kan dan selamat beramal ;)


*kita hanya ciptaan yang maha esa...bumi ini hanya sementara untuk kita...korang nak jadik kayu api ker di dunia nyata nanti....KALAU TAK NAK...JANGAN BELAGAK MACAM KORANG TU TUHAN....ADA PAHAM....* :D

(tak ader kene mengena dengan sesiapa pun aku tulis blog nie...hanya ketidak puas hati aku jer...kalu ader yang terasa...aku mintak maaf banyak2 tak ade niat pun aku nak tujukan....untuk renungan aku jer supa aku tidak lalai)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan